V dnešnej dobe je veľmi málo pravdepodobné, že človek nepríde do kontaktu s finančným sprostredkovateľom. Na trhu ich pôsobí pomerne dosť a ponúkajú takmer všetko, počnúc poistkami a cennými papiermi končiac. Jedným sa darí viac, iným menej. V tomto článku sa snažím pomenovať najčastejšie chyby tých sprostredkovateľov, ktorým sa nedarí podľa ich predstáv.
Vznikol ako doplnkové dôchodkové poistenie. Teda peniaze klientov a spoločnosti boli spravované na jednom účte. Hlavnou výhodou bola možnosť príspevku zamestnávateľa. Peniaze sa investovali na finančnom trhu zväčša konzervatívnou metódou. Klient si mal pri odchode do dôchodku vybrať peniaze a prilepšiť si ku svojmu dôchodku.
Trh finančných sprostredkovateľov na Slovensku je už pomerne rozvinutý. Na trhu je viacero spoločností podnikajúcich v tejto oblasti a každá má svoje portfólio produktov a spôsob, ako získavať klientov, či už je to využitím rôznych databáz, alebo prostredníctvom referencií.
Zavedenie druhého piliera bolo na Slovensku prijaté s veľkými očakávaniami. Ľudia dostali šancu rozhodovať o svojich dôchodkoch. Vedelo sa o veľkej mase peňazí, ktorá do fondov pôjde, a preto zneli v reklamách silné heslá o Švajčiarskych dôchodkoch, o tom ako sa budeme mať lepšie.
Zákazníci vo finančnom sektore sú dnes pred nekalými praktikami chránení oveľa viac, než tomu bolo pred pár rokmi. Sprísnila sa príslušná legislatíva a prispela k tomu aj európska smernica MIFID, čím sa klienti stali oveľa viac chránení oproti neregulovaným druhom obchodu.